Viooltjes, gehaak in Iers haakwerk

Het thema op Ravelry (de IC-l0vers-group) was deze maand: Pansy.

Ik kende het woord niet, maar het schijnt viooltje te zijn.

De eerste is La Pensee – Pansy, No 4 From Guipure d’Irlande, Vol 1 by Mme Hardouin , een antiek Frans boek met Iers Haakwerk, gratis te downloaden op http://www.antiquepatternlibrary.org/

Dit patroon is vertaald door een Amerikaanse in het Engels en door mij in het Nederlands……… (nog niet beschikbaar).  Ik heb deze drie keer gemaakt: mat garen no. 10 en haaknaald no. 1,25 (de rode). De witte is met garen no. 20 en naald no. 1. en de twee onderste roze zijn met DMC no. 80 en naald no. 0,6.

apr_Pansy4_6481_800

De tweede is La Pensee – Pansy, No. 44 From Guipure d’Irlande, Vol 3, by Mme Hardouin, een Frans boek van dezelfde schrijfster, eveneens vertaald en gratis te downloaden.

pansy44_6491_800

pansy44_6492_800
_6509_800

3 Reacties

  1. Ik wil het patroon van het viooltje uit proberen. Mail het me maar door

    1. Oke, jij mag het gratis proberen.
      Maar ik ben nog niet helemaal klaar met de vertaling

  2. heel mooi een uitdaging

Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

