Mijn FreeformGordijn is eindelijk af.

Freeform, of vrijevorm haken is vaak ook een vorm van intuïtief haken: je begint ergens en je weet niet waar je eindigt.

Het kan beginnen met het leren van een nieuwe steek of een nieuwe techniek. Het kan ook het oefenen van een motief zijn. Het heeft in zo ver overeenkomst met Iers Haakwerk, dat het gaat om het haken van losse motieven. Het vrije vorm haken wordt meestal gedaan met dikker garen en er worden meer uitbundige kleuren gebruikt.

Hier is het resultaat van mijn eerste compleet afgewerkte vrijevorm project: een gordijn voor het raam van de schuur.

6407_800

Motieven uitzoeken

Motieven uitzoeken

Een compositie vinden

Een compositie vinden

6390_800
6391_800
6392_8006393_8006395_7006397_700

2 Reacties

  1. Heel mooi! Dat is leuk binnenkomen. (In de schuur weliswaar…) Knap werk. Ik heb ook wel eens iets dergelijks geprobeerd (op veel kleinere schaal dan), maar het kost mij veel tijd om te bedenken hoe ik verder moet, omdat ik houvast mis.
    Te moeilijk voor mij.

  2. Schitterend gedaan hoor ric .wat een werk

Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

