DE gehaakte vlinder! Voor mij het ultieme Iers Haakwerk

Hier is die dan eindelijk!

Door deze vlinder, ooit gezien op Etsy, ben ik verslaafd geraak aan Iers Haakwerk.
Toen ik deze zag, dacht ik: “Wauw, dat wil ik ook kennen!”
Fig43P2_5512_800
Het is me gelukt, het viel niet mee, maar hij is eindelijk af.
De eerste vleugel die ik maakte, leek nergens op. Normaal gesproken haak ik gewoon steekje voor steekje,  zoals het beschreven staat en zie ik het wel als dat niet uitkomt.
Maar deze: ik leek het maar niet te snappen.
De meeste vlinders worden uit een stuk gehaakt, maar deze bestaat wel uit 6 onderdelen.
Wat je dan doet is het werk even weg leggen. Je maakt iets anders, wat dan wel lukt. En dat geeft weer moed.
Tot het einde.
Fig43P2_5513_800
De antennes op de kop: daar ben ik echt niet uit gekomen. Ik heb dus zelf maar wat verzonnen, maar wel het idee  overgenomen om ze te verstevigen met een dun ijzerdraad. Ik heb gewoon een stukje dun ijzerdraad een heel klein beetje omgebogen
en dat vervolgens als vulkoord toegevoegd aan de vier draden vulkoord die ik al gebruikte.
Ik ben redelijk tevreden over het resultaat. Maar het kan altijd mooier…………

Dus  als ik weer moed genoeg heb, ga ik hem nog een keer maken, maar dan met mooi gekleurde katoen………

Maar voorlopig heeft het Iers Haakwerk nog genoeg andere boeiende uitdagingen.
Fig43P2_5514_800

4 Reacties

  1. Er is geen Nederlandse beschrijving van deze vlinder. Daar ben ik nog mee bezig.
    De Engelse beschrijving is gratis te krijgen op antiquepattern.org. Dit patroon is fig. 43 uit het Priscilla 2 boek.

  2. Deze vlinder vind ik echt geweldig. Ik zou graag een paar patronen van deze “Ierse” vlinders willen hebben of in ieder geval de beschrijving 🙂

  3. hij is heel erg mooi zou zo graag het patroon willen hebben

  4. Ik vind hem prachtig. Knap gemaakt met veel geduld. Ik ben daar nog niet aan toe.

Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

