Iers haakwerk, Irish crochet > deel 3

Het is veel handiger de motieven met de goede kant naar beneden op de lap katoen te rijgen. Dat wist ik nog niet
Ook is het de bedoeling de motieven die een geheel moeten vormen, mooi onzichtbaar met naald en draad aan elkaar te naaien, dat wist ik ook nog niet.
Het is natuurlijk veel mooier om alle motieven van een soort draad, garen,  te haken en die dan met hetzelfde garen te verbinden, dat wist ik wel.

Dit is een proeflap. De grounding, de verbinding van de motieven doe ik met naald nr. 1 en bijpassend dun garen. Het is een monnikenwerk (weinig spectaculaire bezigheid die veel zorgvuldigheid en doorzettingsvermogen vergt, volgens het woordenboek).

Maar ik heb inmiddels wel wat handigheidjes geleerd………….wordt vervolgd.

Motieven geregen op lap katoen.

Motieven geregen op lap katoen.

Het samenvoegen van de motieven.

Het samenvoegen van de motieven.

Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

