Iers haakwerk: Irish crochet

Ik ben begonnen. En ik ben verslaafd. Maar makkelijk is het niet. Er lijken geen beschrijvingen te zijn in het Nederlands. Echt niet te vinden! Dus moest ik toch echt aan de Engelse haaktermen. Dan moet je ook nog opletten of het patroon Engels is of uit de Verenigde Staten, want die termen zijn verschillend, anders.
Bloemetjes haken had ik al gedaan. Maar een term als “padding cord”, vuldraad, was nieuw.
Motieven haken. Prima om te doen als je toch naast het bed van man in het ziekenhuis zit.
Heel veel motieven haken. Ik had nog verschillende bolletjes en resten katoenen garen in wit en ecru, waarmee ik dat ben gaan oefenen. Waar dat garen allemaal vandaan komt weet ik niet meer. Maar het is prima oefenmateriaal en als de hele handel samengevoegd wordt, kan het een leuke sjaal worden……………Misschien?
YouTube filmpjes zijn er genoeg. Mijn favoriet is op dit moment

Amanda, die als Lacefromireland heel wat goede instructieve films heeft gemaakt.

 

 

En ik heb een site gevonden met “antieke handwerkpatronen”.

Er zijn heel veel motieven nodig. En dit is het begin.

8957_800

Iers8956_800

Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

