Gehaakt vloerkleed: Lappenmandkleed

 

Een vloerkleed haken is niet moeilijk: je begint met een paar steken, maakt daar een ring van en gaat dan steeds verder in cirkels. Je moet voldoende meerderen

om het kleed mooi plat te laten liggen en niet te veel meerderen om het niet te laten bollen. Ik doe dat op gevoel.

 

Dit vloerkleed noem ik mijn lappenmandkleed, want er zit een hele grote variatie van heel wat oude en wat nieuwere lappen in.

De oudste lap is 40 jaar oud: een rest carnavalsstof uit mijn wilde periode!

Een lap is 30 oud: daar heb ik destijds bloezen van gemaakt voor de jongens, motief James Dean.

Een lap is 20 jaar oud: een rest voeringstof van een jas die ik destijds gemaakt heb.

En een hele lange en wijde `hippie` rok: daar kon ik echt wel een paar toeren mee haken.
Tafelkleed met een vlekje, onderlaken met een kapot elastiek, een sloop die nergens bij past, etc…etc.

En natuurlijk ook lappen die ik ooit gekocht had, weet niet waarvoor………….en nooit gebruikt, tot nu toe.

lappenkleed003_800 lappenkleed004_800 lappenkleed005_800

Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

