Gehaakte kerstballen

Het is niet nieuw: kerstballen haken. Maar heel veel zie je het toch ook niet.

Ik was op de KreaDoe beurs in Utrecht: gezellig dagje uit met mijn zus.

Daar zag ik heel fijn gehaakte kerstballen. Maar de doorzichtige ballen die de basis vormden, waren daar echt veel te duur….

In een andere kraam was weer een heel ander soort gehaakte kerstballen. Die mevrouw zei: “je moet na de kerstmis een hoop van die goedkope, stevige, plastic kerstballen kopen met 80 % korting bij de Wibra ofzo.”

Kijk! Die had het begrepen! Dus bij haar heb ik heel lichtgrijs en rood dun garen gekocht voor een serie kerstballen. Maar of dat er dit jaar nog van komt, dat weet ik nog niet.

Kerstballen haken is wel een leuk werkje. Dus ik heb er maar vast een gemaakt. Van een heel dun kleedje wat ik nog had liggen. En een blauwe kerstbal. Daar had ik twee van, maar die andere is gesneuveld bij het modelleren van mijn kleedje! Dus inderdaad: plastic ballen kopen.

 

5 Reacties

  1. Wie weet waar de doorzichtige glazen kerstballen nu te koop zijn in 2015? Niet bij de action, niet bij wibra. Komen ook niet dit jaar volgens het hoofdkantoor. Alleen in het tuincentrum voor bijna 1 euro per bal. Ik heb heel veel ballen beloofd te maken voor verschillende mensen als cadeautje van mij, maar dit is echt te gortig. Wie o wie weet waar?

    1. Ja, doorzichtige glazen kerstballen zijn duur. Bij de Big Bazar kosten glazen kerstballen met iets er in (wat er uit kan) 69 cent.

      1. Hebben ze deze ballen nu ook bij de big bazar? Ik heb ze hier nog niet gezien vorige week.

  2. Dank je wel Jellie! Dit jaar haak ik geen kerstballen, maar ik ga toch maar eens kijken…..

  3. Bij de action hebben ze mooie echt glazen kerstballen met pailletten erin (kunnen er gemakkelijk uit) voor 0,39 cent

Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

