Voddenpoef > Rag stool > Tabourette of old t-shirts

Eindelijk is de eerste voddenpoef klaar. This is not my first rag project.   Before I made some ragbags. Love the recycling.
Vaste bezoekers weten het: ik vind het leuk om zo weinig mogelijk te kopen.Wink
 Tarn stool
De poef is gehaakt van een heleboel grijze en blauwe t-shirts. Daar maak ik dan “tarn” van,
(t-shirt yarn) en dat heeft wel wat weg van Zpagetti.
 
Rag stool, crocheted with old t-shirts
 
 
 
Van een zoon kreeg ik wat oude dekbedovertrekken.
Daar heb ik een stevige dubbele hoes van gemaakt, met een oude rits uit de ritsendoos.
 
Van de andere zoon kreeg ik twee vuilniszakken vol met van dat witte spul als vulling, uit een oude poef.
Dat gaf me nog een enorme bende!!! Dat vullen van die hoes met die witte troep was een
ramp. Nog dagenlang lopen stofzuigen.
En dat is dan weer geen hobby van mij.Tongue
 
 
Uit praktische overwegingen vind ik dat de hoes er af moet kunnen om gewassen te worden.
Dus heb ik een overslag gehaakt en die met een veter dichtgeknoopt.  De diameter van het ding is 70 cm. en hij is 40 cm. hoog.   En mijn kleindochter vind het een prachtig meubel, of huis, of kasteel, of hondemand……….of net wat haar fantasie bedenkt.
 
Desgevraagd: ik heb hier GEEN patroon van. Ik begon met een voddenkleed, maar toen ik de vulling kreeg ben ik omgeschakeld.
 
 
Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

