Rode bloemetjeskatoen

In een van mijn lappendozen vond ik een lap rode bloemetjeskatoen. Eigenlijk niet eens een lap, want de oude tante van wie het afkomstig was, had er ooit een duster van willen maken, en die al geknipt, dus het waren allemaal lapjes stof.

1] Rugzakje voor Lizzie. Van dubbele stof. Het gepunnikte koord lag ook al lang op een bestemming te wachten, dus dat kwam goed uit. Idee en patroon uit een boekje uit de bibliotheek.

2] Haaknaaldenmapje. Dit patroon en idee komt uit het boek “300 haaktips & technieken”, wat ik voor 7,95 euro bij De Slegte kocht.

3] Nog een zakje voor Lizzie. Voor haar verzamelingen en/of knikkers over een poosje. Ook van dubbele stof. Het rode koord zat aan een plastic zak die ik verknipt heb tot plastic garen. Gewoon zelf bedacht.

4] Tasje van plastic garen. Ik voer die meestal niet, maar tegenwoordig steeds vaker en het maakt het wel “af”. De grote knoop is een plastic dop van een melkpak en dat omhaakt met plastic garen.

5] Tasje van videotape. Ik had nog wat rood effect-garen liggen. Echt een Kerstmistasje geworden zo.

Fijn als je een reactie geeft of commentaar levert!

